torsdag 4. mars 2010

Sekken er pakket.. og jeg er klar!

Da er sekken pakket og klar, og jeg er for aller første gang i ca hele mitt liv ferdigpakket 2 dager før flyet går.. Fantastisk! Som regel begynner jeg å vaske klær dagen før jeg drar og pakker samme natta. Men the thing is (yes, jeg liker å bruke engelske strofer) er at jeg drar til Tromsø i morgen (torsdag.. Flyet går lørdag), så egentlig måtte jeg være ferdigpakket til i dag. Også er det jo en litt lengere tur enn en 'to ukers' jeg skal på nå. Før jeg bytter tema så må jeg bare få si at jeg har pakket helt enormt lite med meg på denne turen. Har kun pakket det aller aller nødvendigste, så sekken virker lett som en fjert! Er rett og slett imponert over meg selv! I Afrika vil vi trenge en del varme klær, for på natten kan det bli ned mot null grader, så da er det lurt å ha med ullundertøy og ullsokker. For de som lurte så skal vi sove ute i telt store deler av Afrikaturen- derfor ullklær! Det som kommer til å bli litt kjipt tenker jeg, er å måtte bære på varme ullklær og en toskete fleecegenser i 40 varmegrader i Asia. He-he..

De fleste jeg treffer på om dagen spør meg om jeg har fått denne beryktede reisefeberen .. Jeg skjønner det egentlig ikke, for jeg har aldri opplevd noe reisefeber i lang tid før jeg drar. Akkurat som nå, så er jeg som regel veldig rolig og avbalansert før jeg skal ut og reise. Tar alt egentlig veldig med ro, og tenker ikke over at jeg skal dra noe sted, egentlig. Jeg pakker sekken som om det er vanlig at jeg drar på 3-mnd backpackingtur.. Jeg gleder meg selvfølgelig, men tar det veldig med ro- helt til jeg står på flyplassen og jeg kjenner jeg blir helt boblende glad og spent på hva som venter meg! Så jeg regner med at når jeg står på Gardermoen lørdag formiddag, det er da reisefeberen kommer. Det er da jeg antakelig blir, kjenner jeg meg selv rett, litt stresset og spent, og kanskje litt bekymret for og over hva jeg har begitt meg ut på denne gang..

Nå er det leggetid for meg, skal tidlig opp i morgen, men før det tenkte jeg å komme noen i forveien med å si: JA, VI SKAL VÆRE FORSIKTIG! :-)

3 kommentarer:

Siri sa...

Ååååååååå, æ kjenne at æ har ufatteli mange sommerfugla i magen når æ tenke på at du ska dra og på alt det du skal oppleve!! E så utruli spent på å høre korsn ferden blir. Kos dåkker masse, masse, masse!!!!!!!! Og, som du sa så fint sjøl...vær forsikti, spesielt på de lange bussturan. Ikkje ta imot godis fra fremmede! ;) Love you! Siri

camilla sa...

Weeeee! nu e d ikke mange dagan igjen, kan til og med begynne å telle tima nu. Sykt! Gleder meg til nye eventyr. Pompel og pilt på tur :D

sniff sa...

rolig og avbalansert ja...? æ trur det ikke. :P

dere må ha en helt super tur!!! lucky uuus! :D