onsdag 18. mars 2009

Kvalitetstid for meg selv? Ja takk.

Her sitter jeg, alene og lykkelig. Dagen har vært ymse, og bestått av både opp- og diverse nedturer. Men til tross for litt "motgang" i hverdagen sitter jeg her alene og direkte koser meg med en stor og varm kopp te, og Double Blank med Midnight Choir over høytalerne. Double Blank er en nydelig sang, som virkelig får meg til å finne roen og slappe helt av.. Jeg synes det er deilig å være alene av og til; bare slappe av, høre på musikk, ta en lang dusj, fotbad, ansiktsmaske, lakke negler og egentlig bare bruke tid på seg selv. Tenk over det- sammenlignet med hvor mye kvalitetstid du bruker sammen med vennene dine, hvor ofte har du kvalitetstid med deg selv (kvalitetstid her menes ikke å sitte i sofaen å se Paradise Hotel eller lignende...)? For min del er det i allefall sjeldent. Jeg føler at det skjer noe hver dag, og med den sosiale gleden jeg får ut av det, deltar jeg som oftest..

Vi snakket faktisk kort om dette over middag i dag på skolen, om hvor viktig det er å bruke tid på seg selv, og hvor godt det faktisk gjør seg.. Ikke bare er det godt for deg selv, men jeg tror også det er godt for andre rundt deg. Er du sosial nærmest hver kveld, blir du til slutt sliten og lei, ikke nødvendigvis av personene rundt deg, men av å være med på alt konstant. Det er godt for kroppen å slappe av, og det at du kanskje lakker neglene og tar en ansiktsmaske pluss agurk på øyelokkene, mens du hører på avslappende musikk, faktisk gjør hele dagen og resten av uka mye bedre. Ikke bare øker selvfølelsen, men du får ladet batteriene til resten av ukas mange gjøremål.. Dette er i allefall av min personlige erfaring.

Nå er koppen med te tom og hele kroppen min er god og varm. Jeg vurderer å ta en ansiktsmaske, men jeg kjenner at jeg er for sliten til det, så senga mi (med Ellisivs spreke dynetrekk som jeg lånte forleden) frister mer. God natt!

1 kommentar:

camilla sa...

Æ hadde kvalitetstid med mæ sjøl i går. kjempe deilig! :) Idag e d kvalitetstid med deg og Jo. hehe