fredag 20. mars 2009

Av vin blir du absolutt ikke fin

I dag er det fredag, ja tenk det. Jeg hadde store planer om å ha en effektiv fredag, der jeg skulle lese opptil flere kapitler i mine flotte psykologibøker som jeg har så kjær. Ikke bare skulle jeg lese og skrive ett tonn med notater, jeg skulle også vaske og rydde rommet mitt som de siste fem dagene har vært uten gulv. Ja, du hørte riktig. Rommet mitt er uten gulv, eller, ikke bokstavelig talt uten gulv.. Du har bare vanskelig for å oppdage at der er et gulv under alle mine klær, smykker, sko, dynetrekk, puter, bager som dekker det. Men, det er ikke det som er poenget i denne historien. Poenget mitt er at planen min for i dag var å være svært effektiv, men den gang ei..

Da jeg våknet i morges (med sandpapir i munn, kuppelhau og magasjau, det vil nok var ei stund) i fotenden av senga til Camilla med en dundrende hodepine, skjønte jeg fort at løpet var kjørt. Jeg la to og to sammen, og fant ut at torsdagskveld ute på byen med en halv flaske hvitvin, en halv flaske rødvin og noen øl (only god knows how many..) innabords, og planen om en effektiv fredag ikke samsvarer med hverandre i det hele tatt. Jeg gikk derfor og hentet meg et glass med vann, og la meg under dyna igjen.. Men æreskjær som jeg er kunne jeg ikke skuffe de store planene mine, og dro opp til das universitet (dog litt senere enn planlagt), satt der i to timer (leste kanskje én side i personlighetsboka), til jeg fant ut at det var best å dra hjem, ettersom hodet mitt var i ferd med å eksplodere! Etter det har jeg gjort svært lite, noe som har vært svært godt. Det er godt å ikke gjøre noe, selv om mye skulle vært gjort. Amen.

Ingen kommentarer: