søndag 8. februar 2009

Film, kaffe og godis

Det er søndag, og en normal søndag består for mange av hodepine og horisontal stilling frem til klokka fem om ettermiddagen. Jeg derimot, har kanskje hatt den mest rolige helga på lenge, noe som har vært svært behagelig og avslappende. Til tross for en rolig helg har jeg vært overraskende trett hver dag, så når klokka har passert 16, har det vært tid for en ellers så liten høneblund. Når jeg da har våknet, etter en og en halv time, har resten av kvelden bestått av kaffe og én eller flere godbiter fra Ellisiv's godtepose (muligens noen sjokolademuffins i tillegg).

I kveld har jeg, Ellisiv og Julie sett en film som heter Once. En romantisk film med veldig mye bra musikk (den har faktisk vunnet Oscar for beste filmmusikk). Uansett, jeg ble veldig preget av filmen; musikken og stemninga i filmen var helt spesiell, noe som gjorde at jeg satt igjen med en haug tanker i hodet etter filmen. Bare for å ha det sagt så blir jeg veldig lett preget av de aller fleste filmer.. Var en tur på kino på fredag og så "Den fantastiske historien om Benjamin Button." Filmen var overraskende bra, og denne gang, som alle andre kinoferder jeg begir meg ut på, satt jeg igjen med tårevåte øyne og dirrende lepper. Poenget mitt var at denne søte filmen "Once," pluss Benjamin Button-filmen, fikk meg nesten et stykke på vei mot å bli emosjonelt ustabil. Point taken everyone? Ser dere meg sitte alene og stirre ut i lufta med en tåre i øyekroken, fortvil ikke- jeg har bare hatt en meget rolig helg og sett noen overveldende filmer.


Søt film med svært gode soundtracks


Nå er denne søndagen snart over, og en ny og begivenhetsrik uke venter. Ut i fra mine planer ser det ut til at jeg neste søndag er tvunget til å innta horisontal stilling og et par ibux smertestillende. Jeg vil ikke akkurat påstå at jeg gleder meg. Men hey, man kan jo være heldig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah.. herleg film med nokre fantastiske støvsugerscener!