onsdag 18. februar 2009

B-menneske søker livsgnist på dagtid

Det er natt og jeg er... Ikke trøtt! For deg som kjenner meg godt, kommer kanskje ikke dette som en overraskelse. Jeg er et B-menneske i høy klasse, og kjører stilen fullt ut. Klokka har da akkurat passert 01.00 og super-energiske Isabelle har mer futt, kraft og liv enn hun noen gang har hatt! Det er nå jeg er klar for å fungere, til å yte noe! Hadde du gitt meg en bøtte, vaskestav og klut, hadde jeg ikke nølt ett sekund.. Rommet mitt ser ut som et bombet horehus, det er skittent, det trengs å vaskes- og det spesielt fordi jeg nå får besøk to helger på rad. Hadde du derimot gitt meg en bøtte, vaskestav og en klut klokka 13 i dag, hadde jeg med stor sannsynlighet resonnert meg fram til helt andre ting (Guro som kommer på besøk gir seg egentlig faen i om det er litt støv her og der- hun er jo like glad i meg om jeg har det litt støvete.. Jeg vasket jo for ikke så lenge siden.. Jeg kan heller gjøre det i morgen eller senere.. Jeg orker ikke fylle vann i bøtta, etc).

Men selv om jeg sitter våken klokka halv 2 på natta, så må du ikke misforstå meg, jeg er nemlig veldig, veldig glad i å sove.. Mitt nye favoritt-sove-sted er lesesalen på Dragvoll, der jeg ofte er å finne liggende- og dessværre i noen tilfeller siklende- over en tykk bok (ikke se bort fra at det er utviklings-boka) i ca 10 minutter, for så å ha en lesepause på 20, før jeg tar meg atter en blund på 15 minutter osv. Deretter står én eller fem kopper kaffe for tur, slik at jeg i det hele tatt skal komme meg gjennom resten av dagen, uten å måtte gå i dvale frem til våren. Jeg liker å tro at det å trene på morgenen gir meg mer energi utover dagen, men hele greia er egentlig bare bullshit. For det første må jeg stå opp ekstra tidlig for å krabbe meg i halvsøvne opp til idrettsbygget, og hvor jeg deretter jogger som faen på tredemølla til jeg blir så sliten at alt jeg klarer å tenke på er krøpling-senga hjemme på kvadraten. Styrketreninga går greit, lengter dog fortsatt etter krøpling-senga, men formen er stigende. Rett etter treningsøkta er jeg i fin form, energien er på topp, bortsett fra at jeg er i ferd med å kapitulere av sult.. Etter å ha kastet i meg noen skiver, setter jeg meg på lesesalen, evt. går i forelesning, og da.. Da er det gjort, folkens. Pang, sier det! PANG, og super-energiske Isabelle har tapt spillet og er slått ut nok en gang. Trening hjelper faen ikke.

Nå skal jeg gjøre et ærlig forsøk på å legge meg. Ser for meg at det kommer til å bli umenneskelig kjedelig.. Bare hele prosessen for å legge seg er jo et ork uten like. Men jeg må, ærlig som jeg er, innrømme at til tross for at jeg lever B-menneske statusen til det fulleste, begynner venstre øyelokk å sige sakte men sikkert ned. Høyre øyelokk fulger tett på. Nei, god natt alle barn, sov godt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du er altså så søt! Min favoritt av alle B-mennesker :)

Anonym sa...

Æ e enig med furni :)