tirsdag 22. september 2009

F for Fredrik

Jeg lånte ei bok i dag. F for Fredrik. En rørende historie som Fredrik selv forteller via sin blogg han opprettet bare dager etter han ble innlagt på UNN og fikk en diagnose alle frykter å få; kreft. Jeg kjenner til historien om Fredrik fra før, men bestemte meg nå også for å lese den. Blogginnleggene er gitt ut i ei bok, og overskuddet av inntektene går til Fredriks Minnefond som hjelper ungdommer som er i samme situasjon som Fredrik var i. Bare etter å ha lest noen av hans første blogginnlegg ble jeg svært rørt- og overrasket over livsgnisten denne gutten hadde! Hans opplevelser og tanker rundt sykdommen og livet, gjør at du selv ser ting i et litt annet perspektiv- iallefall fikk det meg til å gjøre det. Livet er kostbart, og kan ende så altfor raskt.. Og uansett hvor ille en har det så skal en aldri gi opp håpet!

Bloggen til Fredrik er absolutt til å anbefale. Her er en link:

http://www.fredrikstave.blogspot.com/


.

Ingen kommentarer: