søndag 26. april 2009

Endelig vår... og eksamensperiode.

Jeg sitter og ser ut av vinduet. Himmelen er knallblå og sola skinner om kapp med den selvlysende huden min. Jeg stakk nesen min ut av døra tidlgere, så jeg vet temperaturen er ca pluss 20. Det er endelig vår! Itunes spiller Josè Gonzàlez med Heartbeats (som jeg forresten skal på konsert med førstkommende fredag, gleder meg!), og kapittel 6 i biologiboka ligger og gliser rett framfor meg. Det som er helt ufattelig kjipt med at det endelig er vår er at mestparten av tiden når sola skinner må tilbringes på en stygg, grå, trang og trist lesesal på Dragvoll! Lesesal og 20 varmegrader inkl. sol samsvarer ikke. Derfor har jeg tatt en ny vri denne flotte søndagen.. Jeg skal nemlig lese ute! Da får jeg gjort to ting samtidig, twice at once, og dermed løst min kognitive dissonans. Om kvaliteten på lesinga blir like bra som på lesesalen er en helt annen sak.. Jeg får iallfall vært ute! Yes, ønsk meg lykke til.

Ingen kommentarer: